понеделник, 30 септември 2013 г.

Едно ново начинание

Ех, какво да ви кажа?! Малко работа си имам на главата, та все си търся какво още да захвана... Пък и сега като албумчето ми пътува, аз реално нямам кой знае каква работа покрай него, само да следя до къде е стигнало. А толкова ми се занимава с нещо ново!

Но да започна от самото начало на нещата. Всичко тръгна от момента, в който се загуби албумчето и когато във Фб прочетох колко много от вас са били разочаровани от разни размени. И на мен ми се случи, не помня дали беше за 8-ми март или друг празник, но аз си чаках ли чаках картичката и тя не дойде. Много ми стана криво, и то не за друго, а защото аз с такова нетърпение си ги чакам и всяка си запазвам в една специална кутия. После случайно попаднах ха един американски сайт за размени. Прекрасно местенце, не знам дали го знаете - Mini Album Scraps. Разменят си какво ли не и е толкова забавно! За жалост няма как да участвам, защото доставката на пратката ми ще излезе златна. Но докато се ровех из този сайт много голямо впечатление ми направи тяхната система за размяна. Всички проекти се пращат на една дама - домакинята на съответната размяна. Тя ги размесва на случаен принцип и ги праща обратно на участниците. Не знам дали го обясних правилно и не знам до колко разбрахте, но идеята на системата е, че по този начин всеки, които е пратил получава нещо от някой друг участник. Готино, нали? А ето и другото, с което тази система ме грабна - можеш да участваш с колкото проекта си искаш и домакинята ще сложи толкова проекти от другите играчи, колкото ти самия си пратил. Да кажем имате повече време и желание правите 5 проекта и получавате след размяната 5 проекта от другите участници. Е, много ми хареса тази идея! Простичко е, но е толкова готино. Така се подсигуряват, че няма да има разочаровани и всеки ще получи толкова, колкото е вложил. Единственото условие е, че когато пращате на домакинята, трябва заедно с проектите си да пратите и сумата по пощенските разходи за обратното връщане. Което не е чак толкова голям недостатък, поне според мен, предвид че препоръчано писмо се праща за 1.5 по пощата.

Та какво ще кажете да си направим една такава Коледна размяна с тагове? Искам да е нещо по-различно, а в същото време и не много сложно. Знам, че една голяма част от вас правят тагове, така че няма да е нещо ново и непознато. А понеже аз самата като домакиня ще участвам с 5 тага (ако се запишат повечко хора, може и повече да направя), тези които ще получа от вас ще сложа в едно Коледно албумче за спомени, по което работя в момента.

Понеже това е нещо ново и не знам до колко би ви допаднало, първо ми се иска да видя дали изобщо би ви допаднала тази идея. Та пишете ако ви харесва и ако се съберем поне десетина човек ще организирам нещата и ще публикувам подробностите :)

Ето за вдъхновение да видите да видите какво са направили участниците в една такава размяна с тагове. Като аз ви обещавам, че ако направим подобно нещо, аз също ще направя едно клипче с всички ваши творения.


Само като го гледам това клипче и почват да ме сърбят ръцете и аз да почна да творя тагове! Разбира се, тези тагове са много сложни, защото и темата е била сложна, но това все пак са хора, които са правили и участвали в такива размени от години. При тях всяка тема си има и съответни изисквания, които са задължителни елементи - примерно тагът да е голям и да има щипка и за нея да са закачени още два малки тага и един изрязан елемент. Това го правят, за да е още по-справедливо за всички. Нашето ще е много по-просто и лесничко, разбира се, надали ще имаме някакви кой знае какви изисквания ;)

Та кажете ми какво мислите? Много ще се радвам, ако идеята ви хареса и си направим една такава размяна за празниците! Няма ли да е страхотно?!

Надявам се и на вас да ви допадне, пък ако не здраве да е!

А сега ви пожелавам една лека и спокойна дъждовна нощ
Гуш
Ем

34 коментара:

  1. Ей наистина нямаш спиране и зарибяваш всички около теб :)) Аз съм "За" с две ръце чакам подробностите с нетърпение :) Идеята е страхотна, ако мога с нещо да помогна съм на линия :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Веси, мерси, мила! Винаги е такова удоволствие като получа малко признание за зарибителка :)))) Дай първо да видим дали ще има и други желаещи, пък после ще мислим кой с какво да помага :)))

      Гуш
      Ем

      Изтриване
  2. Страхотна идея, Ем :) С радост ще се включа, ако има и др. желаещи

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ей, радвам се, че ти хареса! Сега да си намерим още 7-8 желаещи и веднага ще си спретнем една размяна :)

      Гуш
      Ем

      Изтриване
  3. Аз съм за :) Идеята ми допада.Нещо различно и оригинално.Имам само едно питане, аз като счетоводител още на пръв прочит ми се набива нещо на око, което не ми е ясно в цялата тая организация.Ем, ти ще бъдеш наша домакиня , ще събереш таговете, ще ги разбъркаш и после ще изпратиш на всяка от нас, до тук добре, но как ще стои въпросът с финансирането на обратната кореспонденция.В смисъл примерно ако има 20 участника с по 5 тага , това са 100 броя, които ще трябва да се изпратят обратно .Ясно е , че няма как Ем ти да платиш всичко това.Надявам се отстрани да не изглежда,че съм няква скъперница, kоято мисли първо за пари и после за инициативата (може би е професионално изкривяване :D) , но просто покрай нервите с албумчето с АТС-тата, мисля, че е добре да уточним всички детайли отначало :) Със сигурност ще има желаещи, така, че от сега ме бройте :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. О, мила, точно ти си много далече от скъперница, така че никой няма да си го помисли. Но, да, права си, това е си е важен въпрос. Аз за това съм писала, те и хората са го измислили - всеки с таговете си праща парите за обратната пратка. Да кажем, ти знаеш че като го пратиш до мен ще ти вземат примерно 1,5 и в плика с таговете слагаш 1,5 ;) Така аз имам "финансиране" и всичко е честно :)
      Много се радвам, че идеята ти допадна и че ще се включиш!
      Гуш
      Ем

      Изтриване
    2. Радвам се , че уточнихме и тази подробност :) Ще чакам с нетърпение подробностите и започваме да творим ;)

      Изтриване
    3. А може и направо пощенски марки да се сложат вместо да дрънкат монетки в плика и да драскат красивите творения. :)

      Изтриване
  4. Този коментар бе премахнат от автора.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Този коментар бе премахнат от автора.

      Изтриване
    2. О, Ем, отново прекрасна инициатива. Но за съжаление има един организационен проблем. И аз като Ваня съм счетоводител по професия и съм научена да чета закони. Та в ал. 2 на чл. 90 на Закона за пощенските услуги се казва, че "В пощенските пратки, с изключение на пратките с обявена стойност, не се допуска поставянето на монети, банкноти, парични знаци, чекове за пътуване, предмети, представляващи ценност за подателя, платина, злато, сребро, обработени или необработени скъпоценни камъни и други ценни предмети."
      Не мога да тълкувам понятието "пратка с обявена стойност", но забраната за изпращане на налични пари в писма е ясна.

      Изтриване
    3. Хич не ме бива със законите, може би защото съм програмист, за нас са вазни само програмните закони ;) Но като го каза се разтърсих и ако се обяви стойността на пратката просто се плащат още 0,5 лв. и готово. Сега точно го проверих в ценоразписа на Бг пощи. Имат си специална категория за пратки с обявена стойност, ако стойността, която е обявена е до 50 лв, се плащат допълнителни 0,5 лв. към цената, която е за изпращане на пратката. А и както каза Софи, може да пращаме пощенски марки, ако така ще е по-лесно. Така че, надявам се и това да не е проблем.

      Изтриване
  5. Аз също бих се включила, за Коледа планувам да се прибирам към България отново...Много интересна идея, аз изобщо не съм опитна в таговете, но и съм нямала възможност да опитам, та ето че се очертава сега такава :) Аз за пращането от твоя страна мога да си представя, че ако е по Еконт например, ще може ние да си поемем разноските, ако трябва или? А по пощата не става ли да ти пратим пощенски марки или ако е препоръчано няма да са достатъчни? Не съм особено наясно...

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ти така казваше и за АТС-тата, пък виж колко красиви ти се получиха ;) А иначе за пращането не мисля, че има смисъл да се пращат по Еконт, където е нещо от рода на 4-5 лв, като не може да няма как да се направи такава врътка по пощата. Все нещо ще измислим, толкова умни глави на едно място не може да няма начин да се направи :)))
      Толкова се радвам, че ще можеш да се включиш!
      Гуш
      Ем

      Изтриване
    2. Вярно, Еконт нещо много вдигнаха цените, чак им се дразня...Ще трябва да проучим пощата какво предлагат като опции...

      Изтриване
  6. Брой ме и мен, чудесна инициатива, но за парите в плика и аз съм категорична, че е забранено. Ще помисля какво друго може да се направи, но засега това с марките ми звучи най-добро. Просто ще са обикновени писма, а не препоръчани, все ще пристигнат за една седмица.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Защо, аз си мисля, че и препоръчано може да се прати със съответния брой марки. Твърдо съм решена, ако ползваме пощите да е с препоръчани писма. Но и знам, че не може да няма някакъв начин да стане цялата схема :)
      Гуш
      Ем

      Изтриване
  7. Въртеше ми се тази идея, но не посмях да я започна. Подкрепям я с две ръце.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ей, посъбрахме се ;))))
      Защо не си посмяла, виж колко е забавно! И аз много се колебаех дали ще ви допадне, дали няма да ви е сложна и твърде "иноваторска", но пък за това пуснах сондиране ;)
      Ще падне веселба, така като гледам как се заформяме една симпатична група крафтърки :)))
      Гуш
      Ем

      Изтриване
    2. Заради частта, в която трябва да изпратя на всички, събраните проекти, но ето че си има решение и затова - с пликове или паричен превод (каквото решим).

      Изтриване
  8. Ем, нещо не ми се получи с първия коментар... Ако имаш модерация и не съм прочела, sorry. :)
    Втори дубъл, този път по-накратко. :D Предлагам PayPal, но осъзнавам, че не е много разпространено в България. А и за хора, които не са много "на ти" с компютрите и не пазаруват он-лайн ще е доста неудобно. Правиш си регистрация в PayPal, даваш си мейла, с който си регистрирана и ние ти пращаме пак чрез PayPal. Смешното е, че аз български левчета тук нямам, но ще го измисля. :)
    Както го измислим, че е най-удобно за всички, така. :) Аз всякак съм IN. :))) И аз като Софи май съм правила само 1 таг ever. Така че нямам търпение да доуточним правилата и да запретваме ръкави! :)
    Да знаеш, че пак се захващаш с нещо много грандьозно и с риск да прозвучи зле , мисля, че е хубаво да има изисквания към проектите. Не за друго, ми да не се изкушим да направим 15 тага, ей така, на килограм, само за да получим 15 и ние. :D Не изключвам и себе си. :D Шегувам се, разбора се, но с правила е много по-интересно. Нали затова участваме и в Предизвикателства. :) Само предложение, ти си шефа. :) :-*

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. О, без правила няма как, но ще са доста по-скромни. Ако видиш на тази мацка изискванията можеш да паднеш! Но те все пак са професионалисти ;) Иначе мен най-много ме изкуси това с правенето "на килограм", защото така получаваш повече и е страхотно! Разбира се и там ще има ограничение, примерно можеш да участваш с максимум 10 или 15 в зависимост от това колко хора се включат в крайна сметка. Аз сама сигурно ще съм от тези удрящи тавана на горната граница хахахаха
      А за PayPal ти писах във Фб ;)
      Гуш
      Ем

      Изтриване
  9. Амиии.... Да взема и аз да се включа. Започнала съм хиляда неща, но едно по ено стават тези дни и да си натрупам нови. Ем, лудо пиле такова. Спирка нямаш. Спомням си кога водихме един разговор за тези размени. :) Бях 100% сигурна, че ще измислиш нещо. Е забави се само няколко месеца. :) Този път строги правила обаче.

    ОтговорИзтриване
  10. С две ръце съм "ЗА" - ще се включа с голямо удоволствие, Ем! А така като гледам може това да съвпадне и с идването на аблумчето с АТС-тата у нас. Голям купон ще е! Дано няма несериозно отношение и всичко да е наистина Коледно!!!!

    ОтговорИзтриване
  11. Страхотна идея Ем! Винаги ти хрумват такива интересни забавления! Аз също ще се включа, макар че като се замисля, досега не съм правила тагове. Ще бъде много добре да има правила, с подробности( дори и такива елементарни като минимален размер на тага- за такива като мен , дето не са наясно). Ще чакам с нетърпение началото на това ново приключение!

    ОтговорИзтриване
  12. Хайде и аз да се запиша - нали съм фен на Ем и нейните непресъхващи идеи. Обичам да участвам в размени и слава богу до сега не съм имала малшанс. Дори един път получих втора картичка от участник, на когото аз пращах, което за съжаление означаваше, че неговия човек от списъка беше пропуснат и му се забави писъмцето, но аз пък намазах ;)
    Само ти се чудя Ем, откъде намираш толкова енергия, че да се ангажираш с такива мащабни неща - може би ще се заредиш от факта, че ще разгледаш творенията на всички и все пак ... шапка ти свалям.

    ОтговорИзтриване
  13. Този път мисля да се включа. :) Не съм правила много тагове и не са ми стихията, но ще се самопредизвикам. Чудесно начинание, Ем!

    ОтговорИзтриване
  14. Естествено участвам, много е хубаво да общуваш с хора , които имат твоите интереси и усещания и когато това е трудно да стане физически , е прекрасно да стане с такива размени и участия в забавлятелства!

    ОтговорИзтриване
  15. Присъединявам се с голямо удоволствие :)

    ОтговорИзтриване
  16. И аз съм "за" :) Нямам никакъв опит в таговете, но ...тъкмо причина да се позабавлявам с тях :) А относно паричките - и аз знам, че е забранено да се пращат така пари, от съобръжения разни, но реално и да сложим 2лв в пощенското пликче, като е препоръчано писмото, в пощата няма да го отворят, за да проверят какво има вътре, все пак. Та незнам...ще очаквам с нетърпение подробности :)

    ОтговорИзтриване
  17. Сграхотна идея! И аз се включвам с две ръце.
    А тъй като съм си творец и по душа и по професия - това със сметките, законите... не ми се отдава въобще:)
    Но съм сигурна, че ще го измислите по най-добрия начин.
    Та и аз чакам с нетърпение.
    Гуш!

    ОтговорИзтриване
  18. Ехеееееее! колко много хора се събрахме! Днес цял ден проучвах как седи въпросът с изпращането на парите и подготвях поста с правилата, така че очаквайте го съвсем скоро :)))

    Гуш
    Ем

    ОтговорИзтриване